Cartell de l'acte del Dia de la Dona 2024
  • L’acte organitzat per Compromís per Crevillent amb motiu del Dia Internacional de la Dona es desenvoluparà a partir de les 18.30 h en el Centre Jove i comptarà amb els anàlisi i experiències personals de dones de diferents col·lectius que parlaran sobre els treballs i les tasques de cures, així com de les desigualtats de gènere existents

“Les dones i les cures: un treball de 24 hores, 365 dies a l’any”. Este és el nom de la taula redona que ha organitzat Compromís per Crevillent este 2024 per a commemorar el 8-M, Dia Internacional de la Dona.

Es comptarà amb la participació de Carmen Palomar, secretària general de CCOO Vinalopó-Vega Baixa i membre de la Coordinadora Feminista d’Elx; Rosario Rives, professional de l’àmbit sanitari amb àmplia experiència en l’àmbit associatiu, mare cuidadora d’un gran dependent i autora del llibre ‘Cuidadores intradependents: Entre l’amor i el conflicte’; Carmen Román, qui va ser presidenta durant quinze anys d’AFAE (Associació de Familiars de Persones amb Alzheimer d’Elx); i la crevillentina Aitana Mas, diputada de Compromís en Les Corts per Alacant, exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana i anterior consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

L’acte es desenvoluparà a partir de les 18.30 h del dissabte, 9 de març, en el Centre Jove de Crevillent (Av. de Madrid, 13A) i estarà presentat per Virginia Moriel, portaveu de Compromís per Crevillent.

Entre els temes a abordar estarà la desigualtat de gènere en el repartiment de les tasques de cures dins de l’àmbit domèstic (cura de familiars, persones amb discapacitat, dependents…) i en l’àmbit laboral, on també són dones les que ocupen majoritàriament els treballs vinculats amb les cures. Així mateix, es realitzarà un balanç sobre les condicions actuals de les persones cuidadores, els recursos disponibles, i els principals avanços i mancances vinculades amb l’administració.