Crevillent, 21 de setembre de 2023

A la comissió d’esports de l’Ajuntament de Crevillent el regidor d’Acord per Guanyar Marcelino Giménez ha proposat millorar les bases de subvencions perquè, de forma gradual i en un futur pròxim, es puntue de forma extraordinària tots aquells equips i clubs la tasca dels quals consistisca a treballar amb nenes i nens en edats de formació.

L’objectiu, segons ha explicat, és que aquests clubs tinguen tots els entrenadors titulats, sobretot aquells que desenvolupen la seua activitat en competicions federades.

Marcelino ha recordat que “des de fa 2 anys i dins de la base 4 d’esports se subvenciona, per part de l’ajuntament, totes aquelles persones que es vulguen formar com a monitors o entrenadors. La finalitat que es pretenia amb la creació d’aquesta base era adquirir o millorar els coneixements que imparteixen dins del món de l’esport. Aquests dos anys han estat deu les persones que s’han beneficiat d’aquesta aposta”.

La creació d’aquesta base es va fer des de la regidoria d’esports, de la qual Giménez n’era el màxim responsable, com apunta el grup municipal.

“És important i necessari que les administracions que, amb diners públics subvencionen aquelles entitats i clubs privats que dinamitzen l’activitat esportiva, exigisquen que les persones que estan a càrrec de la formació de nenes i nens tinguen la capacitat i titulació per impartir els ensenyaments corresponents a cada edat i categoria”, ha assenyalat l’edil.

“Les federacions fa diversos anys que adverteixen els clubs i ampliant moratòries perquè d’una manera gradual es forme els seus col·laboradors com a entrenadors titulats i és aquest any quan les federacions han optat per no donar més terminis en aquest sentit”, ha matisat Giménez.

Segons l’edil, “des de la regidoria d’Esports i l’ajuntament s’han de fer passos i avançar en aquesta direcció perquè les nenes i els nens de Crevillent reben les nocions idònies en qüestions tàctiques, tècniques, físiques i metodològiques específiques segons les edats i sobre la base de l’esport que es practiquen”.

en castellà:

Giménez: “Crevillent debe seguir apostando por la formación de entrenadores y monitores”

Crevillent, 21 de septiembre de 2023

En la comisión de deportes del Ajuntament de Crevillent el concejal de Acord per Guanyar Marcelino Giménez ha propuesto mejorar las bases de subvenciones para que, de forma paulatina y en un futuro próximo, se puntúe de forma extraordinaria a todos aquellos equipos y clubs cuya labor consista en trabajar con niñas y niños en edades de formación.

El objetivo, según ha explicado, es que estos clubes tengan a todos sus entrenadores titulados, sobre todo aquellos que desarrollen su actividad en competiciones federadas.

Marcelino ha recordado que “desde hace 2 años y dentro de la base 4 de deportes se subvenciona, por parte del ayuntamiento, a todas aquellas personas que se quieran formar como monitores o entrenadores. El fin que se pretendía con la creación de esta base era de adquirir o mejorar los conocimientos que imparten dentro del mundo del deporte. En estos dos años han sido diez las personas que se han beneficiado de esta apuesta”.

La creación de esta base se realizó desde la concejalía de deportes, de la cual Giménez era su máximo responsable, como apunta el grupo municipal.

“Es importante y necesario que las administraciones que, con dinero público subvencionan a aquellas entidades y clubs privados que dinamizan la actividad deportiva, exijan que las personas que están a cargo de la formación de niñas y niños tengan la capacidad y titulación para impartir las enseñanzas correspondientes a cada edad y categoría”, ha señalado el edil.

“Las federaciones llevan varios años advirtiendo a los clubs y ampliando moratorias para que de una forma paulatina se forme a sus colaboradores como entrenadores titulados y es en este año cuando las federaciones han optado por no dar más plazos en este sentido”, ha matizado Giménez.

Según el edil, “desde la concejalía de Deportes y el ayuntamiento se tienen que dar pasos y avanzar en esta dirección para que las niñas y niños de Crevillent reciban las nociones idóneas en cuestiones tácticas, técnicas, físicas y metodológicas específicas según las edades y en base al deporte que se practiquen”.