La portaveu assenyala les partides de personal de confiança que han quedat sense cobrir enguany per a fer la modificació pressupostària

Crevillent, 20 de setembre de 2023

La portaveu del grup municipal d’Acord per Guanyar, Virginia Moriel, ha donat a conéixer la moció que defensaran en el proper ple ordinari i amb la qual pretenen alleugerar les despeses que afronta el col·lectiu d’estudiants universitaris de Crevillent, en concret el grup proposa incrementar 30.000 euros la referida subvenció i arribar als 45.000 euros d’ajuda.

“El Col·lectiu d’Estudiants de Crevillent (CEU) ha estat durant anys l’associació encarregada de gestionar, entre altres assumptes, la regularitat i costos dels autobusos que des de la nostra localitat arriben diàriament a les universitats. Una tasca imperdible que ha suposat, any rere any, l’assumpció d’un servei que sense dubte en un futur hauria d’haver estat assumit per les mateixes institucions”, ha explicat la portaveu qui ha demanat també implicació de les administracions públiques per garantir la mobilitat als estudiants crevillentins.

“Tot i que siga un ensenyament voluntari, el reconeixement i necessitat d’estudis superiors provoca que des de les administracions s’haja de planificar a futur la recepció de les negociacions amb l’empresa privada o amb el servei interurbà de la Generalitat Valenciana, per tal de manllevar una problemàtica que sempre ha suposat un treball desagraït per a una associació d’estudiants”, ha manifestat Moriel, qui s’ha referit també a la pujada de preus del combustible aquest últim any que “ha provocat que aquesta associació local haja de suportar una càrrega de despeses que no s’alleuja ni amb la pujada de quotes i preus dels seus usuaris i que ja ha incrementat el deute que tenen i els situa en una posició de precarietat”.

Per al grup, “l’ajuntament ha sigut sempre sensible a les necessitats de les associacions locals i bona prova d’això és que en la passada legislatura, quan les forces progressistes estaven al govern, incrementarem la subvenció que l’ajuntament destinava al col·lectiu d’estudiants fins als 15.000 euros. Ara, entenem que és el moment de continuar ajudant-los i poder garantir la igualtat d’oportunitats dels usuaris que busquen en les universitats la millora acadèmica i social del nostre poble”.

La portaveu ha assegurat que “hem estat analitzant el pressupost municipal actual i hem vist les despeses que no seran cobertes, almenys aquest any, diners que la seua destinació serà acabar engrandint el superàvit municipal. En aquest sentit, fem referència a partides com la reservada al personal d’alcaldia que ha deixat dues places vacants que no s’han cobert i entenem que no es cobriran, per tant, proposem que s’inicie l’expedient per modificar la subvenció nominativa per augmentar la quantitat en 30.000 euros més i que eixa modificació es faça eliminant les places no ocupades destinades a personal de confiança”.

Accord per Guanyar propone incrementar 30.000 euros la subvención al Colectivo de Estudiantes de Crevillent

La portavoz señala las partidas de personal de confianza que han quedado sin cubrir este año para realizar la modificación presupuestaria

Crevillent, 20 de septiembre de 2023

La portavoz del grupo municipal de Acord per Guanyar, Virginia Moriel, ha dado a conocer la moción que defenderán en el próximo pleno ordinario y con la que pretenden aliviar los gastos que afronta el Colectivo de Estudiantes universitarios de Crevillent, en concreto el grupo propone incrementar 30.000 euros la referida subvención y alcanzar los 45.000 euros de ayuda.

“El Colectivo de Estudiantes de Crevillent (CEU) ha sido durante años la asociación encargada de gestionar, entre otros asuntos, la regularidad y costes de los autobuses que desde nuestra localidad llegan a diario a las universidades. Una tarea imperdible que ha supuesto, año tras año, la asunción de un servicio que sin duda en un futuro debería haber sido asumido por las propias instituciones”, ha explicado la portavoz quien ha pedido también implicación de las administraciones públicas para garantizar la movilidad a los estudiantes crevillentinos.

“Aunque sea una enseñanza voluntaria, el reconocimiento y necesidad de estudios superiores provoca que desde las administraciones se deba planificar a futuro la recepción de las negociaciones con la empresa privada o con el servicio interurbano de la Generalitat Valenciana, con el fin de tomar prestado una problemática que siempre ha supuesto un trabajo desagradecido para una asociación de estudiantes”, ha manifestado Moriel, quien se ha referido también a la subida de precios del combustible este último año que “ha provocado que esta asociación local deba soportar una carga de gastos que no se alivia ni con la subida de cuotas y precios de sus usuarios y que ya ha incrementado su deuda y los sitúa en una posición de precariedad”.

Para el grupo, “el ayuntamiento ha sido siempre sensible a las necesidades de las asociaciones locales y buena prueba de ello es que en la pasada legislatura, cuando las fuerzas progresistas estaban en el gobierno, incrementaremos la subvención que el ayuntamiento destinaba al colectivo de estudiantes hasta los 15.000 euros. Ahora, entendemos que es el momento de continuar ayudándoles y poder garantizar la igualdad de oportunidades de los usuarios que buscan en las universidades la mejora académica y social de nuestro pueblo”.

La portavoz ha asegurado que “hemos estado analizando el presupuesto municipal actual y hemos visto partidas que no se usarán, al menos este año, dinero que su destino será acabar agrandando el superávit municipal. En este sentido, hacemos referencia a partidas como la reservada al personal de alcaldía que ha dejado dos plazas vacantes que no se han cubierto y entendemos que no se cubrirán, por tanto, proponemos que se inicie el expediente para modificar la subvención nominativa para aumentar la cantidad en 30.000 euros más y que esa modificación se haga eliminando las plazas no ocupadas destinadas a personal de confianza”.