Crevillent, 13 de juliol. El Partit Popular segueix sense adonar-se que ja no hi ha majories absolutes. En el debat d’elecció d’Alcalde ja va perdre la primera votació i en aquesta ocasió la majoria que conformen tots els partits de l’oposició han aprovat una esmena en el Ple a la moció de l’Alcaldia, on canvien els representants de l’Ajuntament en altres administracions i òrgans complementaris que pretenia el PP que anaren tots del seu grup municipal.

El Portaveu Municipal José Manuel Penalva, ha manifestat que en les reunions prèvies al Ple es va presentar per part de Compromís una proposta per a negociar els representants de l’Ajuntament en els òrgans externs i complementaris de l’Ajuntament, però el Sr. César Asencio no ha volgut negociar i pretenia imposar com sempre tots els representants del PP, per la qual cosa tots els grups municipals de l’oposició ens hem posat d’acord en què tots els representants no foren només d’un partit que a més està en minoria sinó que es fera un repartiment proporcional a la representació obtinguda en les passades eleccions. I així ha sigut i és el que finalment s’ha aprovat.

Afig Penalva que tots els grups hem de ser conscients d’un nou temps polític que ens obliga a la negociació i al consens, des de la responsabilitat i sense oblidar que tots cerquem el millor per al nostre municipi sense exclusions. Aquells grups que es neguen a cercar el consens i l’acord permanent corren el risc de quedar aïllats i incompresos per la ciutadania.

Després de l’aprovació de les esmena a la moció de l’Alcaldia els representants municipals en altres administracions i òrgans complementaris queda com segueix.

Compromís ostentarà la representació municipal en: La Junta Rectora del Parc Natural del Fondo, Mancomunitat de Canales del Taibilla, Junta Pericial del Cadastre Immobiliari Rústic de Crevillent, Comitè de Seguretat i Salut, Mancomunitat Forestal amb l’ICONA transferida a la Consellería d’Agricultura.

Al PSOE li correspon la representació del Consell Escolar Municipal, Ponència Tècnica de Prevenció de la Contaminació Ambiental, Comunitat d’usuaris d’abocaments procedents de l’EDAR de Dolores-Catral.

A CIUDADANOS, la Junta Local de Seguretat i la Juntes de Compensació urbanístiques i polígons industrials.

Al Grup d’ESQUERRA li correspon el Consorci de Residus Solguts del Baix Vinalopó i l’Associació de Festes de Moros i Cristians.

I finalment al PP ostentarà la representació en la Comissió de Valoració de Prestacions Econòmiques Individualitzades, El Consell Escolar de Centres, la Comissió Municipal d’Escolarització, el Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament, Creu Roja, Banda Unió Musical, Coral Crevillentina, Federació Setmana Santa i Compromís Europeu d’Empreses Innovadores d’Elx.