Crevillent a 7 de setembre, el Grup Municipal de Compromís per Crevillent considera que les dades de la desocupació del mes d’agost no poden ser més negatius i confirmen la tendència de la destrucció d’ocupació local de forma més accelerada que els municipis del nostre entorn.
Mentre des dels responsables del Govern en els seus diferents nivells amb l’Alcalde César Augusto al capdavant presumeixen de bona gestió, l’atur a Crevillent aconsegueix màxims històrics amb 5.364 aturats. En concret, en el mes d’agost s’han registrat en l’oficina de desocupació de la localitat a 144 persones i si continua aquest ritme de creixement de l’atur, a la fi d’any estarem en xifres pròximes als 6.000 aturats, insostenibles per a un municipi com el nostre. Per al Grup Municipal de Compromís resulta més revelador de la gravetat d’aquestes dades si es compara l’evolució amb Espanya on ha pujat un 0,83%, al País Valencià un 1,28 i en la província d’Alacant un 1,32, mentre a Crevillent puja 2,76 més del doble. Qui és el responsable d’aquestes diferències?
A través del Portaveu Municipal de Compromís s’ha manifestat que segueix sent molt significatiu que a Crevillent hàgem superat el 27% d’aturats en relació a la població amb edat de treballar i seguim un mes més encapçalant l’atur al País Valencià i cada vegada amb més diferencial de la resta de les poblacions. Afegeix Penalva que en l’última memòria anual de La Caixa les dades de la qual estan referits al 2011 ja ens situaven com el tercer municipi de més de 20 mil habitants amb més atur potencial de tota Espanya.
Insisteix Penalva que, el PP segueix amb la seua estratègia partidista i de propaganda erigint-se en els millors gestors de la història encara que la realitat els diu tots els dies que la seua política no està servint per a solucionar els problemes dels crevillentins. S’afegeix que el PP s’ha negat en l’última dècada a aplicar polítiques d’estimulació econòmica i de generació d’ocupació, ni inversió productiva per part de l’administració local. Aquesta situació provoca, d’una banda escassos serveis que l’Ajuntament presta als seus veïns en relació amb els impostos que paga i d’altra banda, aquesta mateixa política provoca una falta de dinamisme de l’economia local privada. I tot açò, porta com a conseqüència, més desocupació i més crisi que en altres municipis similars al nostre, agreujat per pujades d’impostos sense precedents com la de l’IBI d’enguany o en les taxes com la de la brossa.
Exposa Compromís que una altra dada significativa és el dels nous contractes realitzats que han descendit més d’un 21% (324 contractes a l’agost) arribant també als mínims anuals només comparables als mesos d’agost de tots els anys el que significa que no existeixen canvis estructurals en l’economia local, a més els contractes temporals han suposat més del 92%, només 25 dels 324 són indefinits, la qual cosa significa que a més de l’escalada de destrucció d’ocupació el que s’està produint és un canvi de l’ocupació fixa al temporal és a dir menys ocupació i més precarietat i inseguretat.
José Manuel Penalva manifesta que la falta de mesures per a estimular l’activitat econòmica, el seguir sense adoptar mesures en matèria de fiscalitat perquè paguen més els que més tenen i augmentar els ingressos, les retallades en educació, sanitat, dependència, deixant als col·lectius més vulnerables sense elements de protecció social juntament amb polítiques equivocades a nivell local, l’única cosa que va a significar és una major destrucció d’ocupació en els pròxims mesos i l’agreujament del conflicte social, a causa que el Govern del PP està realitzant una política allunyada del programa electoral amb el qual es va presentar a les urnes, un programa que ens ha conduït al fort increment de l’atur i a la fallida de la cohesió social.
Davant aquesta situació tan preocupant per als crevillentins el Grup Municipal de Compromís manifesta que seguirà insistint en l’Ajuntament en les seues propostes d’abordar la situació econòmica i social com a qüestió prioritària posat que no existeix en aquests moments problema més important a Crevillent que el de les famílies que es veuen en la situació d’atur i exclusió. I a nivell general recolzant la mobilitzacions com la cita que el pròxim dia 15 de setembre, en el qual la Cimera Social (que representa a més de 150 organitzacions sindicals, professionals, socials i culturals) mobilitzarà a Madrid a ciutadans i ciutadanes de tot el país amb l’objectiu de forçar que es faça marxa enrere en els atacs als drets laborals i socials i el desmantellament de l’estat de benestar.