El Grup Municipal de COMPROMÍS per Crevillent considera un escàndol la decisió de l’Alcalde d’encarregar l’avantprojecte del Pressupost Municipal de 2013 a una empresa privada. Hem de ser dels pocs Ajuntaments de tota Espanya sinó l’únic que l’elaboració del pressupost, que és un instrument de marcat caràcter polític s’encarrega a una empresa privada.

Per a COMPROMÍS les explicacions de l’Alcalde no se sostenen, ja que qui elabora el pressupost no és l’interventor, l’única obligació del qual és el de fiscalitzar-ho perquè complisca amb la Llei d’Hisendes Locals. El pressupost s’elabora a partir de les propostes i els objectius de les diferents regidories.

Aquesta situació posa de manifest la incapacitat del Grup Municipal del PP, que sent 13 regidors i ostentant la majoria absoluta, no poden fer el seu treball. Ja que haurien de ser les regidories les que elaboren el pressupost de cada àrea.

Per a Jose Manuel Penalva, Portaveu de COMPROMÍS, resulta escandalós que per no fer el seu treball hàgem de pagar 9.000 euros. Des de Compromís exigim que aqueixos diners ho pague l’Alcalde o que ho assumisquen els regidors que formen el Govern.

Recorda Penalva que aquest Ajuntament té una Regidora d’Hisenda que és la responsable directa per delegació de l’Alcalde dels assumptes econòmics com l’elaboració d’un pressupost i entenem que si ha demostrat que és incapaç d’elaborar un pressupost municipal l’única cosa que cap, en aquest cas, és el cessament immediat de la Sra. Candela com a regidora d’hisenda.