El Grup Municipal de Compromís per Crevillent considera que l’avantprojecte de llei de reforma educativa del PP ataca els fonaments de l’Estat que configura la Constitució Espanyola de 1978, en imposar una visió d’Espanya centralista i uniforme.

Per a Dory Cortés el ministre Wert ha estat l’encarregat de desemmascarar l’autentica política educativa del PP, una política que beneficia als rics, que vol expulsar de l’educació als qui menys tenen i que menysprea al professorat. A més, l’atac directe a les llengües oficials dels autonomies suposa un pas cap enrere que ens situa en temps del Decret de Nova Planta o de l’Espanya de la “Una, grande i libre” que no acceptava la riquesa plurinacional i multicultural de l’estat, imposant la pobresa ideològica pròpia dels dirigents autoritaris”.

Segons Dory Cortés, el problema de l’educació pública no passa per fer noves lleis, passa per posar els instruments necessaris per a millorar la qualitat. Està clar que el PP no vol millorar l’ensenyament públic i universal i que prefereix afavorir al sector privat i, especialment, el que està més posicionat ideològicament amb els dogmes contraris a la riquesa de la pluralitat propis del PP”.

Afegeix Cortés que espera aquesta vegada una reacció contundent del PP Valencià i del Grup Municipal del PP a Crevillent exigint al seu Govern la revisió total d’aquest avantprojecte de llei. Des de Compromís en tots els nivells de representació, tant al Congrés amb el nostre diputat Baldoví, en els Corts Valencianes a través del nostre Grup Parlamentari i també des de Crevillent manifestarem la nostra total oposició a aquest avantprojecte.