Compromís realitzarà un acte públic en el Saló d’Actes de la Casa de Cultura dijous que ve dia 4 a les 20 h. amb el titul “Quotes Participatives i Preferents: La Gran Estafa”, en el qual intervindrà la Diputada Mireia Molla representant de Compromís en la Comissió Parlamentària de Recerca de la CAM.

El col·lectiu local de Compromís per Crevillent informarà sobre el frau que suposen els productes bancaris com les Preferents i les Quotes Participatives, per les quals les entitats bancàries i les caixes d’estalvis s’han apropiat dels dipòsits i estalvis de milers de ciutadans entre ells molts crevillentins.

Ja vam denunciar aquesta forma d’actuar de les entitats bancàries, i per protestar i denunciar pacíficament contra aquests abusos el dia 17 de juliol van a processar a quatre companys de Compromís per una acció que tots sabem que va ser justa i sense cap tipus d’incidents. És evident que actuacions polítiques pretenen acoquinar a totes aquelles persones que s’enfronten en poder establit, sobretot quan es prenen decisions de retallades socials i drets com a conseqüència d’una crisi i el que estem és davant una gran estafa on uns pocs segueixen incrementant les seues riqueses a costa del conjunt de la població.

Compromís considera que aquesta estafa que es va realitzar amb la connivència del banc d’Espanya, la CNMW i els governs de torn, ja que, aquests organismes, en cap cas van actuar per a evitar el que ja se sabia: que les quotes participatives i preferent no eren més que un intent de recapitalizació bancària davant el desastre que s’aveïnava.

Per a Ignasi Candela, Portaveu Comarcal de Compromís, el mes greu és que a més aquesta pràctica de treball de les entitats financeres basada, generalment, en la mentida i l’engany (comercialització d’obligacions, preferents, hipoteques, etc.)  han fet perdre part dels estalvis, fins al 70 % en molts dels casos i que han portat a la ruïna a moltíssimes famílies, s’ha encebat amb els mes febles.

Treballadors, pensionistes, xicotets comerciants i en general molts estalviadors, que veuen amb impotència i desesperació com en molts casos no poden disposar dels seus estalvis que a conseqüència de la crisi l’atur i la desprotecció social que van en augment, necessiten per a cobrir necessitats bàsiques com a alimentació, habitatge, etc.

Compromís per Crevillent denuncia aquests abusos que es realitzen per part de les entitats bancàries amb el suport i la complicitat del Govern del PP ja que moltes d’elles estan sent rescatades amb diners públics de tots els ciutadans i no obstant açò des del govern se’ls permet continuar actuant de forma impune amb pràctiques abusives contra la majoria de la població (Cobrant desorbitades comissions de tot tipus: fins a 200 € anuals per “manteniment de comptes “, comissions de 0,50 € per anotació, comissions de gestió i comissions de descobert en comptes de fins al 28%).