Des de Compromís demanen agilitat a l’actual Govern Municipal en l’equipament del teatre i la instal·lació de la plataforma hidràulica per a la posada en marxa d’esta esperada instal·lació cultural

El nou Teatre Chapí de Crevillent serà recepcionat dijous que ve, 12 de setembre, moment en què la Generalitat cedirà esta instal·lació cultural a l’Ajuntament de Crevillent després de validar els canvis executats respecte al projecte inicial.

“Després d’una llarga espera, Conselleria ha donat el vistiplau a les millores en el Chapí, les quals van ser possibles gràcies a la coordinació entre el Govern del Canvi i el Botànic i consensuades prèviament en l’Ateneu Municipal de Cultura. Al març de l’any passat, estant José Manuel Penalva com a alcalde i Jesús Ruiz com a regidor de Cultura, va començar el procediment per a desbloquejar els tràmits administratius i hui podem dir que este problema s’ha resolt”, assenyala Virgínia Moriel, portaveu de Compromís per Crevillent.

Des del grup municipal celebren este moment però demanen celeritat a l’actual Govern Municipal. “En l’anterior legislatura es va preveure la despesa de quasi 3 milions d’euros per a equipar el teatre i es van reservar 800.000 euros dels fons municipals per a començar amb este objectiu i poder obrir les portes per a realitzar les primeres actuacions. D’acord amb la planificació, a esta primera fase li seguirien altres dos per a poder acollir espectacles de categoria nacional i internacional”, afig Moriel.

Per a la portaveu de Compromís i Acord per Guanyar, l’obertura del Chapí hauria pogut ser molt abans si el Govern Municipal haguera fet el seu treball i començat els tràmits per a la contractació del mobiliari. “L’obra de l’edifici, els accessos, la urbanització de la plaça, les canalitzacions i el pressupost per al mobiliari bàsic, es va fer des del Botànic i el Govern del Canvi posant tots els elements perquè la posada en marxa fora molt prompte”, afirma la portaveu.

El principal grup de l’oposició li demana a l’alcaldessa que se centre en este projecte tan important pels veïns i veïnes de Crevillent, que s’execute amb agilitat la instal·lació de la plataforma hidràulica i que mantinga la programació que es va acordar en el Consell Rector de l’Ateneu Municipal de Cultura per a la inauguració del teatre, unes actuacions –ressalten– a l’altura del que mereix el poble de Crevillent. “Ningú compartiria que es retrasara més aquest projecte en visos a futures campanyes electorals”, sentencien des d’Acord.