Los miembros del Tribunal Supremo cambian su voto dando la razón a los bancos para que los actos jurídicos documentados los pague el cliente.

Crevillent, 07 de noviembre. El pasado 18 de octubre el Supremo dictaminó que el impuesto hipotecario debía correr a cargo de los bancos, rompiendo con lo establecido hasta el momento, ya que suponía un alivio considerable para las familias que habían firmado una hipoteca en los últimos 4 años, ya que podían reclamar para que se les devolvieran los gastos. Pero el Tribunal Supremo acordó ayer, tras dos días de debate, que los clientes continúen asumiendo el impuesto de actos jurídicos documentados (AJD) de las hipotecas.

José Manuel Penalva, Portavoz del Grupo Municipal de Compromís y Diputado Provincial, explica que por 15 votos contra 13 el pleno del Supremo decidió rectificar la sentencia anterior y volver al criterio según el cual la persona que solicita una hipoteca debe correr con los gastos. Esta decisión del Supremo supone un verdadero jarro de agua fría para millones de familias, que confiaban en la justicia y esperaban una sentencia favorable para los clientes. La OCU calcula que hay seis millones de familias que pagan en estos momentos una hipoteca.

Para Compromís esta sentencia es una defensa de los intereses de la gran Banca que una vez más se beneficia de decisiones que van en contra de la mayoría de la ciudadanía, como son las familias que han solicitado una hipoteca y han tenido que pagar los gastos.

Penalva, ha declarado que el poder económico, concretamente el financiero ha puesto en peligro la democracia, el bienestar y la separación de poderes, demostrando que la banca siempre gana.

Compromís per Crevillent se pondrá en contacto con el resto de fuerzas políticas y con las asociaciones  representativas del tejido social del municipio para proponer una movilización ciudadana en contra de esta lamentable sentencia y mostrar así el apoyo a las familias crevillentinas afectadas. La democracia basada en la separación de poderes ha quedado en entredicho y los ciudadanos democráticamente debemos manifestar nuestro rechazo ante esta situación.

 

El Tribunal Suprem decideix que les despeses hipotecàries els paguen els clients

Els membres del Tribunal Suprem canvien el seu vot donant la raó als bancs perquè els actes jurídics documentats els pague el client.

Crevillent, 07 de novembre. El passat 18 d’octubre el Suprem va dictaminar que l’impost hipotecari havia de ser a càrrec dels bancs, trencant amb l’establit fins al moment, ja que suposava un alleujament considerable per a les famílies que havien signat una hipoteca en els últims 4 anys, ja que podien reclamar perquè se’ls retornaren les despeses. Però el Tribunal Suprem va acordar ahir, després de dos dies de debat, que els clients continuen assumint l’impost d’actes jurídics documentats (AJD) de les hipoteques.

José Manuel Penalva, Portaveu del Grup Municipal de Compromís i Diputat Provincial, explica que per 15 vots contra 13 el ple del Suprem va decidir rectificar la sentència anterior i tornar al criteri segons el qual la persona que sol·licita una hipoteca ha de córrer amb les despeses. Aquesta decisió del Suprem suposa un vertader gerro d’aigua freda per a milions de famílies, que confiaven en la justícia i esperaven una sentència favorable per als clients. L’OCU calcula que hi ha sis milions de famílies que paguen en aquests moments una hipoteca.

Per a Compromís aquesta sentència és una defensa dels interessos de la gran Banca que una vegada més es beneficia de decisions que van en contra de la majoria de la ciutadania, com són les famílies que han sol·licitat una hipoteca i han hagut de pagar les despeses.

Penalva, ha declarat que el poder econòmic, concretament el financer ha posat en perill la democràcia, el benestar i la separació de poders, demostrant que la banca sempre guanya.

Compromís per Crevillent es posarà en contacte amb la resta de forces polítiques i amb les associacions representatives del teixit social del municipi per a proposar una mobilització ciutadana en contra d’aquesta lamentable sentència i mostrar així el suport a les famílies crevillentines afectades. La democràcia basada en la separació de poders ha quedat en dubte i els ciutadans democràticament hem de manifestar el nostre rebuig davant aquesta situació.