El pasado sábado 9 de junio tuvo lugar el V Congreso de Iniciativa del Poble Valencià, partido que forma parte de la formación política de Compromís, siendo el que más representación tiene en Crevillent.

Crevillent, 12 de junio. Con la mirada puesta en las elecciones autonómicas y locales de dentro de un año, Mónica Oltra, líder de Compromís y Vicepresidenta de la Generalitat Valenciana, hizo un repaso en la inauguración del congreso de Iniciativa, que se celebra en Valencia, a la década que ha supuesto la irrupción de Compromís en la política valenciana, una coalición plural que ha calificado como “tecnología política punta”, y ha destacado especialmente la voluntad de llevar a cabo, frente al discurso de los grandes eventos del PP, “una política de las cosas pequeñas” para que la gente dejara de ser “espectadora de la vida de otros” y pasara a ser “protagonista de su propia vida”.

La líder de Compromís atribuyó el cambio en la presidencia del Gobierno que ha llevado hace unos día al socialista Pedro Sánchez a la Moncloa a un cambio de fondo en la sociedad y ha indicado que debía haberse producido ya en 2016. Resaltó que Sánchez se ha inspirado en el Gobierno valenciano del Pacto del Botánico para la estructura y las denominaciones de sus ministerios.

Por otro lado, el congreso de Iniciativa del Poble Valencià aprobó sus nuevos estatutos y una ponencia política que dirigirá a los miembros del partido en el camino a recorrer en esta nueva etapa. Además, se aprobó una resolución que propone a Mónica Oltra como candidata de Compromís a la presidencia de la Generalitat Valenciana en las elecciones de 2019. Una candidatura que debe confirmarse teóricamente en unas primarias, pero que no es discutida en la coalición.

El apoyo a Oltra  ha culminado las votaciones, en las que han sido revalidados como coportavoces de la formación Mireia Mollà, Miquel Real y Paco García Latorre, al tiempo que se elegía los componentes de la Mesa Nacional de Iniciativa, que es el máximo órgano de dirección, y  de la que forman parte 8 crevillentinos y crevillentinas.

El Congrés d’Iniciativa proposa a Mónica Oltra com a candidata a la Presidència de la Generalitat

Dissabte passat 9 de juny va tenir lloc el V Congrés d’Iniciativa del Poble Valencià, partit que forma part de la formació política de Compromís, sent el que més representació té a Crevillent.

Crevillent, 12 de juny. Amb la mirada posada en les eleccions autonòmiques i locals de dins d’un any, Mónica Oltra, líder de Compromís i Vicepresidenta de la Generalitat Valenciana, va fer un repàs en la inauguració del congrés d’Iniciativa, que se celebra a València, a la dècada que ha suposat la irrupció de Compromís en la política valenciana, una coalició plural que ha qualificat com a “tecnologia política punta”, i ha destacat especialment la voluntat de dur a terme, enfront del discurs dels grans esdeveniments del PP, “una política de les coses xicotetes” perquè la gent deixara de ser “espectadora de la vida d’uns altres” i passara a ser “protagonista de la seua pròpia vida”.

La líder de Compromís va atribuir el canvi en la presidència del Govern que ha portat fa uns dies al socialista Pedro Sánchez a la Moncloa a un canvi de fons en la societat i ha indicat que havia d’haver-se produït ja en 2016. Va ressaltar que Sánchez s’ha inspirat en el Govern valencià del Pacte del Botànic per a l’estructura i les denominacions dels seus ministeris.

D’altra banda, el congrés d’Iniciativa del Poble Valencià va aprovar els seus nous estatuts i una ponència política que dirigirà als membres del partit en el camí a recórrer en aquesta nova etapa. A més, es va aprovar una resolució que proposa a Mónica Oltra com a candidata de Compromís a la presidència de la Generalitat Valenciana en les eleccions de 2019. Una candidatura que ha de confirmar-se teòricament en unes primàries, però que no és discutida en la coalició.

El suport a Oltra ha culminat les votacions, en les quals han sigut revalidats com coportaveus de la formació Mireia Mollà, Miquel Real i Paco García Latorre, al mateix temps que es triava els components de la Taula Nacional d’Iniciativa, que és el màxim òrgan d’adreça, i de la qual formen part 8 crevillentins i crevillentines.