Crevillent a 16 de abril, el colectivo de Compromís per Crevillent realizó el pasado sábado en la Casa de Cultura el acto de conmemoración de la II República.

En este acto con gran asistencia de público, fue presentado por Paula Giménez, intervino como conferenciante Francisco García Latorre, Diputado en las Cortes Valencianas y representante de Compromís en la Comisión de Justicia, Derechos y Libertades, quien habló al público sobre la aplicación de la “Ley de Memoria Democrática y por la Convivencia de la Comunidad Valenciana”. En este apartado, Noemí Candela, Portavoz del colectivo local de Iniciativa, explicó las actuaciones que se están llevando a cabo por parte del Grupo Municipal de Compromís con respecto a la Ley de Memoria Democrática.

Como introducción a la parte de homenaje a los represaliados contamos con José Manuel Laureiro Sol, historiador quien nos habló de la República y Masonería, ya que en esta ocasión el recuerdo fue dirigido a aquellos crevillentinos que sufrieron persecución política por su condición de republicanos y masones.

En el mismo acto se realizo por parte de Diego Mas Botella, un homenaje a los crevillentinos republicanos y masones, que fueron represaliados en la postguerra.

Como colofón del acto, se rindió   homenaje a los republicanos crevillentinos, a Enrique Sala Ferrándiz y a José Sánchez Candela.

En el acto también se contó con una actuación artística a cargo de María Dolores Candela.

 

Acte en commemoració del 87 aniversari de la proclamació de la II República

Crevillent a 16 d’abril, el col·lectiu de Compromís per Crevillent va realitzar dissabte passat en la Casa de Cultura l’acte de commemoració de la II República.

En aquest acte amb gran assistència de públic, va ser presentat per Paula Giménez, va intervenir com a conferenciant Francisco García Latorre, Diputat en les Corts Valencianes i representant de Compromís en la Comissió de Justícia, Drets i Llibertats, qui va parlar al públic sobre l’aplicació de la “Llei de Memòria Democràtica i per la Convivència de la Comunitat Valenciana”. En aquest apartat, Noemí Candela, Portaveu del col·lectiu local d’Iniciativa, va explicar les actuacions que s’estan duent a terme per part del Grup Municipal de Compromís pel que fa a la Llei de Memòria Democràtica.

Com a introducció a la part d’homenatge als represaliats comptem amb José Manuel Laureiro Sol, historiador qui ens va parlar de la República i Maçoneria, ja que en aquesta ocasió el record va ser dirigit a aquells crevillentins que van patir persecució política per la seua condició de republicans i maçons.

En el mateix acte es realitze per part de Diego Mas Botella, un homenatge als crevillentins republicans i maçons, que van ser represaliats en la posguerra.

Com a colofó de l’acte, es va retre homenatge als republicans crevillentins, a Enrique Sala Ferrándiz i a José Sánchez Candela.

En l’acte també es va comptar amb una actuació artística a càrrec de María Dolores Candela.