La Vicepresidencia y Consellería de Igualdad y Políticas Inclusivas ha destinado, en el presupuesto de 2018, 1,6 millones de euros para financiar ayudas e indemnizaciones a víctimas de violencia previstas en la Ley Integral contra la Violencia sobre la Mujer de la Comunidad Valenciana.

Crevillent, 16 de febrero. Según se desprende de las resoluciones en el Diario Oficial de la Generalitat Valenciana, entre las líneas presupuestarias, la Consellería de Igualdad ha destinado un total de 1.625.000 euros, mientras que en el pasado ejercicio presupuestario se destinaron 760.000 euros.

El Grupo Municipal de Compromís ha explicado que el mayor crecimiento presupuestario se encuentra destinado a atender el derecho a la indemnización de muerte, como consecuencia de un acto de violencia sobre la mujer, para los hijos e hijas mayores o menores de edad o personas ascendentes que dependan económicamente de la víctima. En el presupuesto de 2018 se contempla una partida de 525.000 euros en comparación de los 60.000 euros de 2017.

La Consellería de Igualdad y Políticas Inclusivas ha manifestado que este crecimiento se debe a la incorporación en el presupuesto de una de las medidas que contempla el Pacto Valenciano contra la Violencia de Género y Machista, la equiparación de las indemnizaciones a las víctimas de violencia de género con las que perciben las víctimas del terrorismo. De este modo, la cuantía pasa de 6.000 euros previstos en 2017 a los 75.000 euros en 2018.

Por otro lado, las cuantías previstas por el fondo de emergencia van desde los 200 euros para cubrir las necesidades básicas, hasta los 2.000 euros para necesidades de alojamiento y hasta 500 euros para transporte o desplazamientos, así como un máximo de 2.000 euros para afrontar cualquier otra necesidad para la seguridad y protección de las víctimas.

Compromís también ha explicado que en cuanto a la partida específica de ayudas a las mujeres que no pueden optar a ningún empleo, con orden de protección vigente y que acrediten insuficiencia de recursos contarán con 850.000 euros.

El Grupo Municipal de Compromís ha expresado que este aumento de la partida presupuestaria destinada a las mujeres que han sufrido algún tipo de vulneración a sus derechos mediante la violencia puedan disponer de recursos suficientes para combatir esta lacra social.

De igual modo, Compromís manifiesta su total rechazo a la violencia de género, violencia machista y el apoyo incondicional tanto a las víctimas, como a las familias de estas.

 

La Conselleria d’Igualtat augmenta un 114% les ajudes per a les víctimes de violència de gènere

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha destinat, en el pressupost de 2018, 1,6 milions d’euros per a finançar ajudes i indemnitzacions a víctimes de violència previstes en la Llei Integral contra la Violència sobre la Dona de la Comunitat Valenciana.

Crevillent, 16 de febrer. Segons es desprèn de les resolucions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, entre les línies pressupostàries, la Conselleria d’Igualtat ha destinat un total d’1.625.000 euros, mentre que en el passat exercici pressupostari es van destinar 760.000 euros.

El Grup Municipal de Compromís ha explicat que el major creixement pressupostari es troba destinat a atendre el dret a la indemnització de mort, com a conseqüència d’un acte de violència sobre la dona, per als fills i filles majors o menors d’edat o persones ascendents que depenguen econòmicament de la víctima. En el pressupost de 2018 es contempla una partida de 525.000 euros en comparació dels 60.000 euros de 2017.

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha manifestat que aquest creixement es deu a la incorporació en el pressupost d’una de les mesures que contempla el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, l’equiparació de les indemnitzacions a les víctimes de violència de gènere amb les quals perceben les víctimes del terrorisme. D’aquesta manera, la quantia passa de 6.000 euros previstos en 2017 als 75.000 euros en 2018.

D’altra banda, les quanties previstes pel fons d’emergència van des dels 200 euros per a cobrir les necessitats bàsiques, fins als 2.000 euros per a necessitats d’allotjament i fins a 500 euros per a transport o desplaçaments, així com un màxim de 2.000 euros per a afrontar qualsevol altra necessitat per a la seguretat i protecció de les víctimes.

Compromís també ha explicat que quant a la partida específica d’ajudes a les dones que no poden optar a cap ocupació, amb ordre de protecció vigent i que acrediten insuficiència de recursos comptaran amb 850.000 euros.

El Grup Municipal de Compromís ha expressat que aquest augment de la partida pressupostària destinada a les dones que han patit algun tipus de vulneració als seus drets mitjançant la violència puguen disposar de recursos suficients per a combatre aquesta xacra social.

D’igual manera, Compromís manifesta el seu total rebuig a la violència de gènere, violència masclista i el suport incondicional tant a les víctimes, com a les famílies d’aquestes.