Si se agrava su situación procesal, Compromís exigirá su dimisión, y si no se hace efectiva, promoverá una moción de censura.

Crevillent, 21 de diciembre. César Augusto Asencio está investigado o, como se solía decir antes, imputado. Como cualquier causa que entra en un juzgado, todavía estamos en un estadio temprano de la investigación pese a que el caso ya arrastra mucha historia desde que fuera denunciada.

Nunca es agradable ver a un alcalde sentado frente a un juez por presuntas irregularidades. Se le imputan delitos a nuestro entender muy graves (prevaricación y delitos contra los recursos naturales y exacciones ilegales).

Es una situación que refleja simbólicamente el agotamiento de una forma de gobernar. Compromís quiere dejar claro que siempre nos hemos opuesto y votado en contra de los reconocimientos de pago extrajudiciales que Asencio impulsó con sus mayorías absolutas en los plenos municipales.

SI se agrava esta situación y la juez abre el camino a la apertura de juicio oral este grupo exigirá su dimisión y, no lo duden, está listo para presentarse como opción real de gobierno como ya hizo al inicio de legislatura y se tomarán pasos para presentar una moción de censura. En las manos de C’s quedará de nuevo el futuro del gobierno del pueblo, y en este caso también su dignidad, ha manifestado José Manuel Penalva, Portavoz del Grupo Municipal y Diputado Provincial.

No ayuda tampoco la temática del asunto. Una vez más una situación relacionada con la basura vuelve a afectar a empresarios y políticos del PP. En esta provincia y sobre todo en la Diputación ya sabemos qué es eso por el Caso Brugal. La comarca vecina al Baix Vinalopó (la Vega Baja) ha dado sobrados ejemplos de lo dañino que puede ser para el bien común la confluencia descontrolada entre  intereses políticos y empresariales.

Como vicepresidente de la Diputación que es, también estamos preocupados. El porcentaje de diputados provinciales imputados o investigados en esta legislatura empieza a recordar y mucho a la situación vivida en Cortes la legislatura pasada con el grupo del PP, que llegó a tener un subgrupo de imputados que en muchos casos tenía más miembros en su haber que otros partidos con representación en la cámara autonómica.

 

LA INVESTIGACIÓ A l’ALCALDE DE CREVILLENT SIMBOLITZA COM ES GESTIONAVA AMB LA PREPOTÈNCIA DE LES SEUES MAJORIES ABSOLUTES.

Si s’agreuja la seua situació processal, Compromís exigirà la seua dimissió, i si no es fa efectiva, promourà una moció de censura.

Crevillent, 21 de desembre. César Augusto Asencio està investigat o, com se solia dir abans, imputat. Com qualsevol causa que entra en un jutjat, encara estem en un estadi primerenc de la investigació malgrat que el cas ja porta molta història des que fóra denunciada.

Mai és agradable veure a un alcalde assegut enfront d’un jutge per presumptes irregularitats. Se li imputen delictes al nostre entendre molt greus (prevaricació i delictes contra els recursos naturals i exaccions il·legals).

És una situació que reflecteix simbòlicament l’esgotament d’una forma de governar. Compromís vol deixar clar que sempre ens hem oposat i votat en contra dels reconeixements de pagament extrajudicials que Asencio va impulsar amb les seues majories absolutes en els plens municipals.

SI s’agreuja aquesta situació i la jutge obri el camí a l’obertura de judici oral aquest grup exigirà la seua dimissió i, no ho dubten, està llest per a presentar-se com a opció real de govern com ja va fer a l’inici de legislatura i es prendran passos per a presentar una moció de censura. En les mans de C’s quedarà de nou el futur del govern del poble, i en aquest cas també la seua dignitat, ha manifestat José Manuel Penalva, Portaveu del Grup Municipal i Diputat Provincial.

No ajuda tampoc la temàtica de l’assumpte. Una vegada més una situació relacionada amb la brossa torna a afectar a empresaris i polítics del PP. En aquesta província i sobretot en la Diputació ja sabem què és açò pel Cas Brugal. La comarca veïna al Baix Vinalopó (la Vega Baixa) ha donat sobrats exemples del nociu que pot ser per al ben comú la confluència descontrolada entre interessos polítics i empresarials.

Com a vicepresident de la Diputació que és, també estem preocupats. El percentatge de diputats provincials imputats o investigats en aquesta legislatura comença a recordar i molt a la situació viscuda en Corts la legislatura passada amb el grup del PP, que va arribar a tenir un subgrup d’imputats que en molts casos tenia més membres en el seu haver-hi que altres partits amb representació en la càmera autonòmica.