Crevillent a 24 de julio de 2017, En varias ocasiones empresarios instalados en la localidad han mantenido reuniones con este grupo municipal manifestando la imposibilidad de ampliar y adaptar empresas aún encontrándose en zonas para desarrollo industrial, pero tal como se plantea en el Plan General que aprobó el PP, resulta que existe poca o nula probabilidad de desarrollo ni a corto ni a medio plazo.

Esta situación de bloqueo en la que se encuentran los polígonos industriales por el modelo de desarrollo establecido en el Plan General, está suponiendo un freno al crecimiento industrial y al impulso económico local.

Penalva, Portavoz Municipal de Compromís y Diputado Provincial ya nos estamos encontrando con problemas reales de empresas que quieren ampliar actividades y que con el actual Plan General y el nulo impulso y desarrollo del Gobierno Municipal, no les queda otra opción que trasladarse a polígonos de Catral o San Isidro, como nos han manifestado en algunos casos.

El modelo urbanístico aprobado en la Revisión Plan General que se aprobó con los únicos votos del PP está evidenciándose como negativo para los intereses generales y ésta circunstancia ya la advertimos puesto que existían carencias importantes  y en absoluto iba a resolver los problemas urbanísticos existentes en aquel momento ni en el futuro inmediato, ni mucho menos seria un elemento de dinamización económica como anunció en su día a bombo y platillo el Alcalde, sino al contrario el tiempo está poniendo a cada uno en su sitio y hoy el Plan General lejos de ser dinamizador para la economía local está suponiendo un freno preocupante.

Afirma Penalva, la única política urbanística en 20 años de gobierno es satisfacer las necesidades de algunos propietarios, algunos importantes que han supuesto un fiasco para Crevillent como en el Pinar y por otro lado, recoger dinero de las cesiones urbanísticas para anunciar superávits y que deberían haberse destinado a suelo industrial público que posibilitara políticas activas para atraer empresas al municipio y por consiguiente tener más oportunidades de empleo.

Añade Penalva, que el PP nunca ha creído en que el Ayuntamiento puede impulsar y tener políticas activas para cambiar la estructura económica local, de hecho lo poco que se ha hecho en esta materia, ha sido en esta legislatura y porque ya no tiene mayoría absoluta. Tanto el Consell Especial de Fomento Económico como la elaboración de un Plan estratégico industrial han sido impulsados por Compromís en varias legislaturas y actualmente de la mano de todos los grupos de la oposición ha sido posible.  A pesar de ello, soy escéptico de que este gobierno municipal que evidencia incapacidad y agotamiento para resolver problemas de calado, pueda afrontar retos importantes para nuestro municipio.

Desde Compromís es paradigmático que haya empresas situadas en zonas destinadas a polígonos industriales pendientes de desarrollar y no exista por parte del Gobierno Municipal del PP ningún tipo de previsión para su desarrollo por culpa de aprobar un plan general pensado para grandes promotores y para la especulación y no pensado para la demanda y necesidades de la industria crevillentina.

La gestió urbanística del PP de Crevillent bloqueja el desenvolupament industrial en el municipi

Crevillent a 24 de juliol de 2017, En vàries ocasiones empresaris instal·lats en la localitat han mantingut reunions amb aquest grup municipal manifestant la impossibilitat d’ampliar i adaptar empreses encara trobant-se en zones per a desenvolupament industrial, però tal com es planteja en el Pla General que va aprovar el PP, resulta que existeix poca o nul·la probabilitat de desenvolupament ni a curt ni a mitjà termini.

Aquesta situació de bloqueig en la qual es troben els polígons industrials pel model de desenvolupament establit en el Pla General, està suposant un fre al creixement industrial i a l’impuls econòmic local.

Penalva, Portaveu Municipal de Compromís i Diputat Provincial ja ens estem trobant amb problemes reals d’empreses que volen ampliar activitats i que amb l’actual Pla General i el nul impuls i desenvolupament del Govern Municipal, no els queda una altra opció que traslladar-se a polígons de Catral o San Isidro, com ens han manifestat en alguns casos.

El model urbanístic aprovat en la Revisió Pla General que es va aprovar amb els únics vots del PP està evidenciant-se com a negatiu per als interessos generals i aquesta circumstància ja l’advertim lloc que existien manques importants i en absolut anava a resoldre els problemes urbanístics existents en aquell moment ni en el futur immediat, ni molt menys seria un element de dinamització econòmica com va anunciar en el seu moment a so de bombo i platerets l’Alcalde, sinó al contrari el temps està posant a cadascun en el seu lloc i avui el Pla General lluny de ser dinamitzador per a l’economia local està suposant un fre preocupant.

Afirma Penalva, l’única política urbanística en 20 anys de govern és satisfer les necessitats d’alguns propietaris, alguns importants que han suposat un fiasco per a Crevillent com en la Pineda i d’altra banda, arreplegar diners de les cessions urbanístiques per a anunciar superàvits i que haurien d’haver-se destinat a sòl industrial públic que possibilitara polítiques actives per a atraure empreses al municipi i per tant tenir més oportunitats d’ocupació.

Afig Penalva, que el PP mai ha cregut que l’Ajuntament pot impulsar i tenir polítiques actives per a canviar l’estructura econòmica local, de fet el poc que s’ha fet en aquesta matèria, ha sigut en aquesta legislatura i perquè ja no té majoria absoluta. Tant el Consell Especial de Foment Econòmic com l’elaboració d’un Pla estratègic industrial han sigut impulsats per Compromís en diverses legislatures i actualment de la mà de tots els grups de l’oposició ha sigut possible. Malgrat açò, sóc escèptic que aquest govern municipal que evidencia incapacitat i esgotament per a resoldre problemes de calat, puga afrontar reptes importants per al nostre municipi. 

Des de Compromís és paradigmàtic que hi haja empreses situades en zones destinades a polígons industrials pendents de desenvolupar i no existisca per part del Govern Municipal del PP cap tipus de previsió per al seu desenvolupament per culpa d’aprovar un pla general pensat per a grans promotors i per a l’especulació i no pensat per a la demanda i necessitats de la indústria crevillentina.