Crevillent, 31 de enero. En el Pleno ordinario del mes de enero, se abordaron diversos puntos siendo los más importantes.

El punto nº 2 en el que se proponía la modificación del acuerdo de pleno de 30 de noviembre de 2015 en la que se aprobó la moción presentada por L’Esquerra para el cumplimiento de la Ley de la Memoria Histórica, en la retirada del monolito al fundador de la Falange José Antonio Primo de Rivera. En este punto en el que el Alcalde propuso que se retirara del orden del día, en base a una negociación con el Grupo de L’Esquerra en la que se decidía renegociar en un futuro lo que ya se votó y aprobó el 30 de noviembre,  Compromís manifestó su desacuerdo ya que al final sin posicionarse en ninguna votación el PP conseguía su propósito   inicial, que era el aplazar la decisión que en su día se tomo, e incluso llevar a una negociación futura la decisión de para “conservar, modificar o retirar total o parcialmente el monolito”. Compromís votó en contra de esta propuesta ya que entendemos que la retirada de los símbolos fascistas es algo que se debe hacer, sin estar sujeto a ninguna negociación, y menos con quienes llevan toda su trayectoria política defendiendo su conservación y permanencia.

El punto nº 4  fue el más importante para Compromís, ya que se llevó a pleno la retirada del Recurso contencioso presentado por el PP  frente a la Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deportes de la Generalitat valenciana por la no construcción de la Escuela Teatro Chapí. Esta retirada era el paso previo para desbloquear el proyecto del Teatro Chapí ya que el nuevo Gobierno de la Generalitat, a pesar de la difícil situación que ha heredado del PP, se ha comprometido a construir el Teatro de Crevillent mediante un nuevo proyecto, consensuado con el Ayuntamiento, y un nuevo convenio plurianual que se iniciará en los presupuestos del 2018. Todas estas cuestiones fueron aprobadas en un moción conjunta consensuada por todos los Grupos políticos. Compromís valora muy positivamente el consenso en  este tema tan transcendental para Crevillent y seguirá trabajando, como ha hecho hasta ahora, para que el Teatro sea un realidad lo más pronto posible.

En el apartado de mociones, se debatió la moción presentada por  L’Esquerra, en la que se pedía la apertura del Registro de la propiedad en Crevillent, esta moción fue aprobada con los votos de Compromís, ya que consideramos que es un servicio necesario en Crevillent ya que son muchos los ciudadanos  y profesionales que hacen gestiones en el registro de la propiedad y tienen que desplazarse a Elche.

Con respecto a la moción que presentaba Ciudadanos Compromís se abstuvo ya que algunos aspectos de los que se reflejaban suponían una duplicidad de los órganos competentes creados para paliar esta lacra, además de dejar fuera al Consejo Escolar Municipal. Pero Compromís se muestra tajante respecto a este tema, por lo que cualquier propuesta que se destine a la prevención y la detención del acoso escolar será bien recibida.

La moción presentada por Compromís sobre la dotación de una  Ambulancia permanente en las instalaciones deportivas durante los fines de semana pretende una mejor coordinación y atención de las instalaciones deportivas de Crevillent, puesto que se necesitan recursos materiales: ambulancia tipo B, apoyo vital básico y material sanitario, además de recursos humanos: conductor camillero (titulación técnico en emergencias sanitarias) y un auxiliar de transporte sanitario (titulación técnico en emergencias sanitarias). Este servicio es vital para que durante la práctica deportiva en el municipio se mejore la atención sanitaria y evitar una espera si se produce alguna lesión grave. La moción salió adelante con la abstención de los grupos de Ciudadanos y el Partido Popular.

En cuanto a la moción de solicitud a la Conselleria la ejecución del proyecto del Colector de Saneamiento del Barrio de la Estación, presentada por el Partido Popular, Compromís votó a favor ya que todos los vecinos de Crevillent se merecen unas infraestructuras adecuadas.

 

El Plenari Municipal desbloqueja el projecte del Teatre Chapí amb la retirada de la demanda judicial i la sol·licitud d’un nou conveni

Crevillent, 31 de gener. En el Ple ordinari del mes de gener, es van abordar diversos punts sent els més importants.

El punt nº 2 en el qual es proposava la modificació de l’acord de ple de 30 de novembre de 2015 en la qual es va aprovar la moció presentada per L’Esquerra per al compliment de la Llei de la Memòria Històrica, en la retirada del monòlit al fundador de la Falange José Antonio Primo de Rivera. En aquest punt en el qual l’Alcalde va proposar que es retirara de l’ordre del dia, sobre la base d’una negociació amb el Grup de L’Esquerra en la qual es decidia renegociar en un futur el que ja es va votar i va aprovar el 30 de novembre, Compromís va manifestar el seu desacord ja que al final sense posicionar-se en cap votació el PP aconseguia el seu propòsit inicial, que era l’ajornar la decisió que en el seu moment es prenc, i fins i tot portar a una negociació futura la decisió de per a “conservar, modificar o retirar total o parcialment el monòlit”. Compromís va votar en contra d’aquesta proposta ja que entenem que la retirada dels símbols feixistes és alguna cosa que s’ha de fer, sense estar subjecte a cap negociació, i menys amb els qui porten tota la seua trajectòria política defensant la seua conservació i permanència.

El punt nº 4 va ser el més important per a Compromís, ja que es va portar a ple la retirada del Recurs contenciós presentat pel PP enfront de la Conselleria d’Educació, Recerca, Cultura i Esports de la Generalitat valenciana per la no construcció de l’Escola Teatre Chapí. Aquesta retirada era el pas previ per a desbloquejar el projecte del Teatre Chapí ja que el nou Govern de la Generalitat, malgrat la difícil situació que ha heretat del PP, s’ha compromès a construir el Teatre de Crevillent mitjançant un nou projecte, consensuat amb l’Ajuntament, i un nou conveni plurianual que s’iniciarà en els pressupostos del 2018. Totes aquestes qüestions van ser aprovades en un moció conjunta consensuada per tots els Grups polítics. Compromís valora molt positivament el consens en aquest tema tan transcendental per a Crevillent i seguirà treballant, com ha fet fins ara, perquè el Teatre siga un realitat al més prompte possible.

En l’apartat de mocions, es va debatre la moció presentada per L’Esquerra, en la qual es demanava l’obertura del Registre de la propietat a Crevillent, aquesta moció va ser aprovada amb els vots de Compromís, ja que considerem que és un servei necessari a Crevillent ja que són molts els ciutadans i professionals que fan gestions en el registre de la propietat i han de desplaçar-se a Elx.

Pel que fa a la moció que presentava Ciudadanos Compromís es va abstenir ja que alguns aspectes dels quals es reflectien suposaven una duplicitat dels òrgans competents creats per a pal·liar aquesta xacra, a més de deixar fora al Consell Escolar Municipal. Però Compromís es mostra taxatiu respecte a aquest tema, per la qual cosa qualsevol proposta que es destine a la prevenció i la detenció de l’assetjament escolar serà ben rebuda.

La moció presentada per Compromís sobre la dotació d’una Ambulància permanent en les instal·lacions esportives durant els caps de setmana pretén una millor coordinació i atenció de les instal·lacions esportives de Crevillent, ja que es necessiten recursos materials: ambulància tipus B, suport vital bàsic i material sanitari, a més de recursos humans: conductor portalliteres (titulació tècnic en emergències sanitàries) i un auxiliar de transport sanitari (titulació tècnic en emergències sanitàries). Aquest servei és vital perquè durant la pràctica esportiva en el municipi es millore l’atenció sanitària i evitar una espera si es produeix alguna lesió greu. La moció va tirar endavant amb l’abstenció dels grups de Ciudadanos i el Partit Popular.

Quant a la moció de sol·licitud a la Conselleria l’execució del projecte del Col·lector de Sanejament del Barri de l’Estació, presentada pel Partit Popular, Compromís va votar a favor ja que tots els veïns de Crevillent es mereixen unes infraestructures adequades.