Crevillent a 13 de gener. La Conselleria de Vicent Marzà ha traslladat que la voluntat política del Govern del Botànic és dur a terme el projecte d’un nou teatre per a Crevillent, el que és una decisió històrica per a Compromís per Crevillent.

Jesús Ruiz, Portaveu Adjunt del Grup Municipal de Compromís, com a representant d’aquest Grup en l’Ateneu de Cultura, va assistir ahir a la reunió que va tindre lloc a València amb la Conselleria de Cultura i Educació, per a abordar la construcció d’un nou teatre en el nostre municipi.

Per part del Govern de la Generalitat s’ha assumit la responsabilitat per a construir la principal reivindicació dels crevillentins, que tanta falta ens fa en un poble amb vertaderes institucions en el món cultural que no poden desenvolupar tot el seu potencial per la falta d’aquesta infraestructura, com són el coros locals, les bandes de música, la resta d’artistes musicals o els actors teatrals.

Per al Grup Municipal de Compromís era important que aquesta reunió haja sigut productiva i fructífera per a prendre una decisió política sobre la construcció del nostre teatre. En aquest sentit, Jesús Ruiz manifesta la seua satisfacció pel resultat d’aquesta reunió, ja que el compromís del Govern Valencià amb la construcció del Teatre Chapí va quedar patent.

Després de tants anys d’espera el projecte del Teatre Chapí ha sigut desbloquejat per Govern del Botànic i després de la remodelació de l’antic projecte es farà la construcció del Teatre en fases plurianuals. El Govern Valencià va plantejar que donat aquest compromís l’Ajuntament hauria de retirar la demanda judicial que el Partit Popular va presentar en el seu moment. Aquesta demanda, que en el seu moment no era més que una estratègia electoral per a encobrir un incompliment més sobre la construcció del Teatre, no té cap sentit en l’actualitat.

Compromís ha demanat la convocatòria d’una reunió de la Junta de Portaveus per a tractar de forma urgent aquest assumpte i aconseguir una posició consensuada per a la retirada de la demanda i desbloquejar així la construcció del Teatre. De forma immediata, una vegada consensuada la posició municipal s’hauria de convocar el Consell Rector de l’Ateneu Municipal de Cultura per a informar de tot el procés a aquest òrgan de representació cultural.

Per a Compromís cal destacar que encara que la situació econòmica i de mala gestió que ha heretat el Govern del Botànic per part del Partit Popular, s’ha aconseguit, amb un treball eficaç per part de la Conselleria d’Educació i Cultura, impulsar la construcció de tan esperat Teatre Chapí.

 

 

La construcción del Teatro Chapí por parte de la Consellería de Educación y Cultura es una decisión histórica

Crevillent a 13 de enero. La Consellería de Vicent Marzà ha trasladado que la voluntad política del “Gover del Botànic” es llevar a cabo el proyecto de un nuevo teatro para Crevillent, esta es una decisión histórica para Compromís per Crevillent.

Jesús Ruiz, Portavoz Adjunto del Grupo Municipal de Compromís, como representante de este Grupo en el Ateneo de Cultura, asistió ayer a la reunión que tuvo lugar en Valencia con la Consellería de Cultura y Educación, para abordar la construcción de un nuevo teatro en nuestro municipio.

Por parte del Gobierno de la Generalitat se ha asumido la responsabilidad para construir la principal reivindicación de los crevillentinos, que tanta falta nos hace en un pueblo con verdaderas instituciones en el mundo cultural que no pueden desarrollar todo su potencial por la falta de esta infraestructura, como son el coros locales, las bandas de música, el resto de artistas musicales o los actores teatrales.

Para el Grupo Municipal de Compromís es importate que esta reunión haya sido productiva y fructífera para tomar una decisión política sobre la construcción de nuestro teatro. En este sentido, Jesús Ruiz manifiesta su satisfacción por el resultado de esta reunión, puesto que el compromiso del Gobierno Valenciano con la construcción del Teatro Chapí quedó patente.

Después de tantos años de espera el proyecto del Teatro Chapí ha sido desbloqueado por “Govern del Botànic” y después de la remodelación del antiguo proyecto se hará la construcción del Teatro en fases plurianuales. El Gobierno Valenciano planteó que dado este compromiso el Ayuntamiento tendría que retirar la demanda judicial que el Partido Popular presentó en su momento. Esta demanda, que en su momento no era más que una estrategia electoral para encubrir un incumplimiento más sobre la construcción del Teatro, no tiene ningún sentido en la actualidad.

Compromís ha pedido la convocatoria de una reunión de la Junta de Portavoces para tratar de forma urgente este asunto y conseguir una posición consensuada para la retirada de la demanda y desbloquear así la construcción del Teatro. De forma inmediata, una vez consensuada la posición municipal se tendría que convocar el Consejo Rector del Ateneo Municipal de Cultura para informar de todo el proceso a este órgano de representación cultural.

Para Compromís hay que destacar que aunque la situación económica y de mala gestión que ha heredado el “Govern del Botànic” por parte del Partido Popular, se ha conseguido, con un trabajo eficaz por parte de la Consellería de Educación y Cultura, impulsar la construcción de tan esperado Teatro Chapí.