Crevillent a 28 de julio, la urbanización del Pinar empieza a convertirse en una pesadilla para el Ayuntamiento y los vecinos de la zona. Los problemas por incumplimientos y la permisividad en  la actuación urbanística  emblemática del Alcalde de Crevillent, César Augusto Asencio, durante tantos años, empiezan a pasar factura a las arcas del Ayuntamiento y de los vecinos.

El Concejal de Compromís, Marcelino Giménez, manifiesta que el anuncio del Gobierno Municipal por medio del Concejal de Medio Ambiente, Miguel Ángel Sánchez, de que “el Ayuntamiento se hará cargo de la conexión del alcantarillado en el Pinar pero imputará los gastos al promotor”, llega tarde y mal. No sabemos si por la incapacidad del Gobierno Municipal para resolver estos temas, o de forma intencionada, porque es inexplicable tanta permisividad.

En el Partido Popular saben perfectamente lo difícil, por no decir imposible, que será imputarle al promotor los gastos y las obras que no se le exigieron en su momento, máxime cuando en la lista de morosos en Hacienda publicada recientemente por la Agencia Tributaria, el promotor de la urbanización del Pinar, Ramón Salvador Águeda,  encabeza la lista de la Provincia con una deuda pendiente de más de 24 millones de euros. Además el promotor está siendo investigado por los negocios que realizó con el Banco de Valencia, del Grupo Bancaja, y también dentro de la causa que se sigue por el supuesto amaño del Plan General de Alicante en el que también están siendo investigados altos cargos de Partido Popular.

Decimos que llega tarde y mal porque es en  el año 2013 cuando el ayuntamiento, atendiendo a la petición del promotor, suspendió temporalmente la ejecución del PAI del sector R-10 en el Pinar, es decir que se le autorizaba a parar las obras de urbanización durante 4 años. En ese momento ya se sabía que estaba pendiente de completar la conexión entre la red del alcantarillado de esta área a la red general de alcantarillado público de saneamiento, y a pesar de ello se le concedió una recepción parcial de las obras.

Durante este tiempo Compromís ha venido denunciando este problema tanto en las Comisiones informativas de obras, como en el Pleno. La más reciente en el Pleno del 29 de febrero de este mismo año, y el propio Alcalde contestaba excusando al promotor y diciendo “que éste había pagado todo lo que debía de  pagar”.

El anuncio del Concejal de Medio Ambiente de que van a actuar  se produce ahora, después de tanto tiempo haciendo oídos sordos a las quejas de la oposición y vecinos, ante la entrada el pasado día trece por el registro municipal de una denuncia del Servicio de Protección de la Naturaleza (SEPRONA) en la que se señala entre otros al Ayuntamiento como implicado, lo que demuestra la falta de iniciativa e incapacidad de este Gobierno Municipal para atender adecuadamente las necesidades del Municipio.

 

 

 

El Govern municipal està actuant tarde i malament davant els incompliments del promotor de la Urbanització del Pinar

Crevillent a 28 de juliol, la urbanització del Pinar comença a convertir-se en un malson per a l’Ajuntament i els veïns de la zona. Els problemes per incompliments i la permissivitat en l’actuació urbanística emblemàtica de l’Alcalde de Crevillent, César Augusto Asencio, durant tants anys, comencen a passar factura a les arques de l’Ajuntament i dels veïns.
El Regidor de Compromís, Marcelino Giménez, manifesta que l’anunci del Govern Municipal per mitjà del Regidor de Medi ambient, Miguel Ángel Sánchez, que “l’Ajuntament es farà càrrec de la connexió del clavegueram en el Pinar però imputarà les despeses al promotor”, arriba tard i malament. No sabem si per la incapacitat del Govern Municipal per a resoldre aquests temes, o de forma intencionada, perquè és inexplicable tanta permissivitat.
En el Partit Popular saben perfectament el difícil, per no dir impossible, que serà imputar-li al promotor les despeses i les obres que no se li van exigir en el seu moment, màxime quan en la llista de morosos en Hisenda publicada recentment per l’Agència Tributària, el promotor de la urbanització del Pinar, Ramón Salvador Águeda, encapçala la llista de la Província amb un deute pendent de més de 24 milions d’euros. A més el promotor està sent investigat pels negocis que va realitzar amb el Banc de València, del Grup Bancaixa, i també dins de la causa que se segueix pel suposat desfalc del Pla General d’Alacant en el qual també estan sent investigats alts càrrecs de Partit Popular.
Diem que arriba tard i malament perquè és l’any 2013 quan l’ajuntament, atenent a la petició del promotor, va suspendre temporalment l’execució del PAI del sector R-10 en el Pinar, és a dir que se li autoritzava a parar les obres d’urbanització durant 4 anys. En aqueix moment ja se sabia que estava pendent de completar la connexió entre la xarxa del clavegueram d’aquesta àrea a la xarxa general de clavegueram públic de sanejament, i malgrat açò se li va concedir una recepció parcial de les obres.
Durant aquest temps Compromís ha vingut denunciant aquest problema tant en les Comissions informatives d’obres, com en el Ple. La més recent en el Ple del 29 de febrer d’aquest mateix any, i el propi Alcalde contestava excusant al promotor i dient “que aquest havia pagat tot el que devia pagar”.
L’anunci del Regidor de Medi ambient que van a actuar es produeix ara, després de tant temps fent oïdes sordes a les queixes de l’oposició i veïns, davant l’entrada el passat dia tretze pel registre municipal d’una denúncia del Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) en la qual s’assenyala entre uns altres a l’Ajuntament com implicat, la qual cosa demostra la falta d’iniciativa i incapacitat d’aquest Govern Municipal per a atendre adequadament les necessitats del Municipi.