Crevillent, 28 de setembre, el Grup Municipal de Compromís per Crevillent, ha sol·licitat en la Comissió d’Hisenda, un any més que es constituïsca una comissió especial o, si escau, en la mateixa comissió d’hisenda a fi de realitzar el seguiment i participació en l’elaboració del Pressupost Municipal.

Aquesta ha sigut una proposta reiterada per aquest grup en l’anterior legislatura i per al pròxim pressupost es fa més necessari, així ho ha indicat José Manuel Penalva, Portaveu del Grup Municipal de Compromís per Crevillent.

Entén Penalva que l’actual composició del Ple, on no hi ha un govern en majoria, exigeix que tots els grups polítics ens posem d’acord en l’elaboració del pròxim pressupost municipal.

Penalva ha deixat clar que pel que fa al seu grup hi ha voluntat de negociar amb el Govern uns pressupostos que beneficien a la ciutadania i que prioritzen les necessitats reals del municipi.

Des de Compromís volem plantejar novament per al pròxim pressupost municipal una partida pressupostària destinada a un Pla d’Ocupació Local ja que la falta de treball en la localitat i la feblesa de la nostra economia local en els diferents sectors industrials i de serveis ens obliguen a prioritzar un pressupost centrat en la creació d’ocupació.

A més és intenció d’aquest Grup reivindicar que per al pròxim any s’inicie un procés de participació veïnal quant a part del capítol d’inversions del pressupost i anar gradualment donant participació i consulta als ciutadans en elaboració dels pressupostos municipals, en definitiva implantant el que es coneix com a pressupostos participatius.

Quant a les ordenances fiscals que són el primer pas ja que condiciona el capítol de despeses per les actuals normes d’estabilitat pressupostària, aquest Grup entén que cap impost ha de pujar per sobre de l’IPC durant tota la legislatura i plantejarà novament la modificació d’aquells tributs que no es tinga en compte el caràcter progressiu que ha d’inspirar el sistema tributari. En definitiva que pague més qui més capacitat contributiva tinga, a més de promoure aquells beneficis fiscals que tinguen a veure amb el foment econòmic, la sostenibilitat ambiental i la justícia social.

Esperem que en aquesta ocasió el Govern Municipal siga sensible a aquesta petició i siga possible l’aprovació de les ordenances fiscals i dels pressupostos generals per al pròxim anys amb el major grau de consens possible.