Crevillent a 9 de juny. Compromís ha estudiat i acceptat les propostes que en la reunió mantinguda la setmana passada amb Ciutadans, es van plantejar per a poder seguir negociant un pacte d’investidura o de governabilitat pel canvi polític a Crevillent, tal com s’han manifestat majoritàriament la ciutadania de Crevillent en les passades eleccions municipals.

Compromís recorda que els partits que manifestaven en els seus respectius programes electorals pel canvi en l’Ajuntament i estan representats en l’Ajuntament sumen més del 54% enfront del 36% del PP, si a més sumem els que s’han quedat fora de l’Ajuntament la xifra és molt més engruixada ja que l’aposta pel canvi representa més del 60% dels crevillentins i crevillentines.

Aquestes dades són els que motiven a Compromís a seguir treballant fins a l’últim dia perquè siga possible el canvi i no es defraude a la ciutadania.

D’altra banda, Compormís considera que són acceptables les propostes de Ciutadans per a seguir negociat i a més hem demostrat credibilitat per a dur-les a terme. Moltes d’aquestes propostes ja s’han plantejat en l’anterior legislatura i unes altres ja s’havien incorporat en el programa de govern municipal i autonòmic.

És per açò que a l’hora de portar-les al terreny del concret, en aquesta legislatura van a proposar una sèrie de mesures en matèria de regeneració democràtica i de transparència tal com la publicació de factures, el llibre registre de visites d’Alcaldia, la representació de l’oposició en la Junta de Govern Local, la prohibició d’acumular càrrecs públics com ser Alcalde i Diputat Provincial, la prohibició que qualsevol funcionari o polític reba regals, el Portal de Transparència, Open Data.

Quant a matèria de política d’ocupació des de Compromís apostem per les noves tecnologies i la innovació i per açò es proposa la creació d’un Pla Estratègic de Desenvolupament Tecnològic i un Pla Integral d’Educació en la Innovació.

Respecte la petició de democràcia interna dels partits, coincidim plenament, de fet tots els regidors de Compromís han sigut triats en un procés de primàries i llistes obertes, sent el primer partit que ho fa en la història d’aquest municipi.

Esperem que en les converses que puguen tenir lloc en aquesta setmana siga possible anar avançant en el govern de canvi que el poble està esperant amb il·lusió.

Recorda Compromís que aquest dimecres s’ha convocat una assemblea informativa oberta a la ciutadania per a donar a conèixer les converses mantingudes amb les diferents formacions polítiques, el procés d’elecció d’Alcalde i la presentació del nou Grup Municipal.