Crevillent, 29 de gener. Després d’haver-se finalitzat l’obra del Centre de Rehabilitació i Reinserció Social fa més de 2 anys, una obra que va ser finançada per el Pla E en l’anterior legislatura, el govern del Partit Popular pretén traslladar uns cursos que habitualment es fan en el centre de majors dirigits als malalts mentals al nou edifici per a donar una aparença d’obertura d’un CRIS (Centre de Rehabilitació i Reinserció Social) quan no ho és i només amb finalitats purament electorals.

Des de Compromís es recorda que els Centres de Rehabilitació i Reinserció Social, estan dirigits als malalts mentals crònics, entre la qual una de les seues finalitats es l’aprenentatge d’habilitats domèstiques, i d’autonomia personal, necessàries per a la vida diària. Aquest tipus de centre té una programació contínua durant tots els dies de l’any i els objectius perseguits i el seu contingut són diferents als tallers que es fan actualment posat que un CRIS és un servei integral més complex i amb professionals qualificats de diferents àmbits.

Això no vol dir que els tallers siguen necessaris per a estes persones i que no estiguen ateses per professionals. Però no es un servei integral on els usuaris desenvolupen tasques com la psicomotricitat, millorant els efectes secundaris , així com conèixer la seua enfermetat, així com l’assessorament als propis familiars  i tenir una millor qualitat de vidad per a malalts i familiars.

Fent un xicotet recordatori, les obres van començar al 2010, amb el pla E del govern de Zapatero, i finalitzada l’obra a principi del 2012, este govern municipal, ha sigut incapaç de posar-lo en funcionament, després de que este grup municipal de Compromís per Crevillent, ho haja demanat en la comissio de benestar social, mitjantçant mocions i la resposta del Partit Popular i la seua Regidora Juana Guirao, han estat sempre estudiant el tema. Aquesta ineptitut per part del govern ens ha fet que estiga tancat este centre des de fa 2 anys.

Ara veient que no podran inaugurar-lo abans de les properres eleccions, volen fer-nos vore que l’obriran, traslladant els tallers d’habilitats socials per a malalts mentals, del centre de majors al CRIS, un edifici que no va nàixer amb eixe proposit, i que amb estes estrategies electorals pretenen enganyar a la ciutadania de Crevillent.

Ja esta be d’estratagemes i estrategies, per a confondre a la ciutadania, i de donar menys serveis dels que ens corresponen.