Crevillent a 28 de gener, La regidora Aitana Mas portarà a la comissió de joventut la proposta de creació d’una ludoteca municipal on els infants no sols aprenguen sino que els ajuden al seu desenvolupament integral.

El joc és una experiència vital  de la persona carregada de comunicació i interacció amb els altres, amb els objectes i amb l’espai. El joc es converteix en una activitat fonamental per al desenvolupament de la persona. Però perquè això siga possible són necessàries unes determinades condicions: espais adequats, materials lúdics i joguines, temps suficient i companyia amb qui compartir el joc i la diversió.

Per això des de Compromís per Crevillent entenem que una bona mesura per a desenvolupar això pot ser la implantació d’un ludoteca pública. Aquesta té per objectius educar en el temps lliure, afavorir el desenvolupament integral de l’infant, afavorir la comunicació de l’infant i els adults i orientar a les famílies en el món del joc.  A més d’unes funcions molt clares com són la recreativa, l’educativa, també una funció socioeconòmica, d’integració social i d’investigació.

Per a la regidora Aitana Mas, “moltes vegades no cal innovar per aconseguir que els nostres infants tinguen possibilitats d’oci, les ludoteques són molt comuns en les poblacions i, a més, suposen un gran benefici educatiu i recreatiu per als més menuts de la casa”.

Afegeix Aitana Mas que, “en la propera comissió de joventut portarem aquesta iniciativa perquè entenem que és una proposta viable, destinada a un sector de la nostra societat que demana les nostres atencions i que també comporta una novetat en quant a enfortir valors i recursos no sols a ells sinó també als adults que els acompanyen, a més, suposaria la creació de llocs de treball directes i també indirectes”. “Per tant, posem aquesta proposta damunt la taula esperant que puguem tractar-la a més profunditat i estudiar-la entre totes i tots per poder posar-la en marxa”.