Crevillent, 05 de desembre. El Grup Parlamentari de Compromís en els Corts Valencianes va presentar el passat mes de novembre una esmena perquè s’incloguera en els Pressupostos de la Generalitat Valenciana la construcció del Teatre Chapí. Una iniciativa que ve impulsada des del Grup Municipal de Compromís per Crevillent i reiterada anualment en aquesta legislatura i que ha trobat el rebuig sistemàtic del PP.

Per al Portaveu Municipal José Manuel Penalva, encara que no confiem que el PP aprove la nostra esmena als seus pressupostos, entenem que estem obligats a reclamar el que considerem que és una infraestructura necessària i que el Govern del Sr. Camps com del Sr. Fabra, tots dos del PP han incomplit amb els seus compromisos i enganyat sistemàticament al poble de Crevillent, i en tots els casos de connivència amb l’actual Alcalde de Crevillent.

Afig Penalva que la reclamació que ara vol realitzar el Sr. César Asencio davant la Generalitat, arriba tard i obeeix a interessos electorals, li recorda que el Conveni que va signar amb CIEGSA porta incomplit més de cinc anys sense que s’haja actuat per part de l’actual Alcalde, la qual cosa fa més evident que la seua reclamació a sis mesos de les eleccions, obeeix a interessos electorals.

Penalva recorda que el propi César Asencio quan era Diputat Autonòmic i formava part del Grup Parlamentari del PP a València va votar en contra de les esmenes de Compromís perquè es construïra el Teatre i també ha defensat públicament la gestió, els terminis i el conveni amb CIEGSA i després el seu traspàs a la Societat de Projectes Temàtics de l’obra. Una entitat que es gastava els diners en grans esdeveniments i en aeroports per als vianants.

I finalment fins a menys d’un any fins i tot el PP per mitjà del seu portaveu municipal va justificar que no era prioritari el Teatre Chapí i que hi havia altres prioritats en despesa social més importants pel que justificava així la negativa de PP a l’aprovació de la nostra esmena en les Corts Valencianes.

Ara el Sr. César Asencio demana la reversió dels terrenys, alguna cosa que també es va oposar en el propi ple quan es va demanar des de l’oposició i que va justificar que era millor mantenir els terrenys en mans de la Generalitat i de sobte a sis mesos de les eleccions ho sol·licita junt els danys objectius causats. En el que és més sorprenent és que demana danys morals causats al poble de Crevillent, quan ell i el seu partit han sigut beneficiats electoralment prometent la construcció d’un Teatre en dues legislatures consecutives.

Per a Penalva, és clar i evident que tot açò no és més que una estratègia electoral i una maniobra per a intentar no aparèixer com a responsable de la seua mala gestió en el que són dos dels seus grans fracassos, el primer les promesa incomplida en dues legislatures de la construcció del Teatre Chapí i per una altra la gestió de l’adquisició dels terrenys dels col·legis de ronda sud en els quals es van perdre cinc milions d’euros de tots els crevillentins i que està intentant vincular-los amb la construcció del Teatre.