Crevillent a 24 de setembre, el Grup Municipal de Compromís considera que les noves i repetides, fins a la sacietat, declaracions del Sr. César Asencio en l’assumpte de la pèrdua de cinc milions d’euros de les arques públiques per a pagar sobrecostos d’uns terrenys escolars en la zona sud, tenen com a únic propòsit convèncer a la ciutadania per repetició que ell no va ser responsable del fiasco comès en la gestió d’aquest assumpte.

Per a Penalva, Portaveu Municipal de Compromís per Crevillent, ha manifestat que aquestes maniobres obeeixen a una estratègia política i partidista per a intentar minorar el cost polític d’aquest greu error que li ha costat diners a tots els crevillentins i crevillentines.

Afig Penalva que, ni els informes a mesura ni les reiterades declaracions poden convertir el que és una pèrdua de diners públics per unes decisions mal preses en una gestió immaculada i sense responsabilitat. Estem acostumats al fet que el Sr. César Asencio no assumisca cap tipus de responsabilitat en els errors comesos i sempre tire la culpa als altres, a funcionaris, als veïns, a altres administracions, als jutges, a la crisi, a les lleis encara que les aprove el seu propi partit amb el seu suport, etc.

És evident que la reclamació a la Generalitat, sent esta del mateix partit i la Diputació d’igual manera cercarà al final una eixida perquè ni el PP ni el Sr. César Asencio quede en mal lloc. La tàctica política és evident, si la Generalitat decidira no acceptar al final la responsabilitat, traslladaria l’assumpte a la pròxima legislatura amb un govern de signe diferent el que li permet d’una banda demorar assumir qualsevol tipus de responsabilitat a aquest Alcalde del seu partit i per un altre traslladar el conflicte a altres forces polítiques. Per contra si decidira la Generalitat assumir la seua responsabilitat qui hauria de gestionar el pagament també serien altres forces polítiques o també accedint al fet que es pressupostara el Teatre Chapí.

Tot aquest tacticisme polític persegueix allargar el procés més enllà de les pròximes eleccions municipals i en qualsevol cas eludir la responsabilitat del Sr. César Asencio i del seu Govern en dos dels seus fracassos més sonats, la perduda de cinc milions d’euros de diners de tots els ciutadans i l’incompliment reiterat en cada campanya electoral de la construcció del Teatre Chapí.

Per a aquest Grup, el desitjable seria en qualsevol cas que l’Ajuntament recuperara els diners perduts i recolzarem qualsevol reclamació que es faça, però en cap cas l’Alcalde està exempt de responsabilitat en aquest assumpte. Va ser el Sr. Asencio el que a so de bombo i platerets, amb vi d’honor inclòs, qui va inaugurar els Col·legis Julio Quesada i Pilar Ruiz qui a més es va atribuir l’èxit d’aquesta operació, i ara pretén dir que no va tenir res a veure amb la gestió en l’expropiació dels terrenys.