Crevillent a 17 de novembre, la Coalició Compromís per Crevillent va realitzar el passat divendres una assemblea oberta en la qual es va aprovar la proposta de Primàries per a l’elecció de la candidatura a les eleccions municipals de 2015.

L’assemblea va abordar dos punts, informació de la situació política local i primàries 2015. En l’exposició de la situació política local va intervindre el portaveu municipal José Manuel Penalva, que va fer una detallada exposició de la situació local, des dels problemes més importants que té actualment el municipi fins a les propostes que ve plantejant Compromís.

Destacant que a Crevillent hi ha una tendència de canvi que ni el PP, ni Cèsar Augusto, podran aturar en aquests propers mesos a través de la propaganda i que,  per tant, ens obliga a actuar amb responsabilitat i sensibilitat en el treball de construir l’alternativa i la formació d’un nou govern després de vint anys del PP.

El portaveu municipal, José Manuel Penalva ha destacat que hem de comptar amb tot el col·lectiu i sobretot amb gent preparada del poble i fora del poble per abordar els importants problemes estructurals que té el municipi, el primer el de la creació d’ocupació per ser el principal problema que tenen els crevillentins i les crevillentines, i altres com la urbanització dl Pinar, les 98 vivendes, la manca de sòl industrial públic, el desenvolupament del sector sud, o el deteriorament accelerat del centre urbà i la manca d’algunes infraestructures i dotacions importants i tantes vegades reivindicades com el Teatre Chapí.

Pel que fa a les Eleccions Primàries per formar la candidatura a les eleccions municipals de 2015 Jesús Ruiz va exposar la proposta del Consell Local en la es va explicar que l’elecció dels candidats de Compromís es realitzarà en unes votacions obertes a tota els ciutadans i ciutadanes de Crevillent majors de 16 anys que declaren la voluntat de compartir els valors que representa Compromís i s’inscriguen en el cens que s’està elaborant.

Pel que fa als que poden presentar la seua candidatura seran totes aquelles persones que inscrites en aquest cens compten amb l’aval de cinc afiliats, i es realitzaran dues votacions una per a elegir el candidat o candidata a l’alcaldia per Compromís que encapçalaria la candidatura i una altra votació per ordenar la llista del número 2 a l’11.

Compromís considera que amb aquesta forma de designar els candidats s’obre la participació a tota la ciutadania a una decisió que fins ara els partits tradicionals tenien limitat només als seus òrgans de direcció i als afiliats. En Compromís s’ha apostat perquè més de la meitat de la llista i en totes les primeres posicions siga oberta als ciutadans que seran els que decideixin.

La proposta va ser aprovada per unanimitat de tots els assistents a l’assemblea.