Crevillent a 7 de maig, per respecte a la història, a les llibertats, a la democràcia, al que va representar la Segona República i a la figura històrica de Manuel Menargues Vicens com a primer Alcalde triat democràticament de la història de Crevillent, aquest Grup Municipal no va a realitzar cap tipus de comentari a les desafortunades declaracions del Portaveu del PSOE de Crevillent Cayetano Mas i esperem que per responsabilitat recolzen la moció de Compromís.

Independentment de les posicions dels uns i els altres, aquest Grup Municipal té el ferm propòsit de continuar amb la seua activitat de recuperació de la memòria històrica començada fa més d’onze anys i que celebra anualment. Recuperació de la memòria històrica d’homes i dones siga qual siga la seua adscripció política o partidista.

Per a Compromís aquests homes i dones eren veïns de Crevillent que van defensar els ideals republicans i la legalitat democràtica vigent i van patir i van morir per açò. El seu vertader llegat no és la seua adscripció partidària com defensen uns, sinó la seua lluita per defensar un estat lliure i democràtic contra els totalitarismes i els feixismes.

En este marc de commemoració de la proclamació de la Segona República i de recuperació de la memòria històrica s’emmarca la petició que realitza Compromís de nomenament del Parc Municipal com Parc Municipal Alcalde Manuel Menargues Vicens que té el valor simbòlic de ser el primer Alcalde triat democràticament en la història de Crevillent que va morir afusellat per la dictadura franquista per haver sigut Alcalde del seu poble.