Els ciutadans de Crevillent estem en una situació d’indefensió davant l’actuació d’alguns Bancs que operen en la nostra localitat. Molts crevillentins hem sigut víctimes de l’actitud i forma de treball de les entitats financeres basada, generalment, en la mentida i l’engany (comercialització d’obligacions, preferents, hipoteques, etc.) productes tòxics de tot tipus que han fet perdre part dels estalvis, fins al 70 % en la majoria dels casos i que estan portant a la ruïna a moltíssimes famílies. Davant aquest panorama, Compromís per Crevillent va a presentar una moció demanant a l’alcalde que inste a aquestes entitats a canviar el seu greu comportament.

Malgrat totes les accions que s’han realitzat, els Bancs segueixen amb la seua actitud contra la majoria de la població. Cobrant desorbitades comissions de tot tipus: fins a 200 € anuals per  “manteniment de comptes “ , comissions de 0,50 € per anotació, comissions de gestió i comissions de descobert en comptes de fins al 28%.

Crida l’atenció que moltes dels comptes que queden al descobert són alimentades pels propis bancs en oferir targetes de crèdit perquè s’opere amb elles, amb l’argument que així no cal fer cua en les oficines. Amb açò obtenen, al nostre entendre, dues coses: carregar una infinitat de comissions i desfer-se dels clients més modests.

L’explicació de les entitats financeres és que tot el que fan està emparat per la “llei”.
Des de Compromís per Crevillent no estem d’acord i denunciem aquests fets. Igual que vam fer quan ens manifestem davant les oficines de Bankia a Crevillent per a protestar per la poca vergonya i amoralidad de les entitats financeres. El temps ens ha donat la raó. Encara que el dia 17 de juliol van a processar a quatre companys de Compromís per açò. Acció que tots sabem que va ser justa i sense cap tipus d’incidents.

Ens volen acoquinar però no ho van a aconseguir. Avui com ahir i com demà COMPROMÍS seguirem dient que açò NO ÉS UNA CRISI, ÉS UNA ESTAFA.

Per tot el que s’ha dit, Compromís per Crevillent anem a presentar una moció per a la seua aprovació en el ple de l’ajuntament en la qual anem a sol·licitar a les entitats financeres que operen a Crevillent, especialment a aquelles que han sigut intervingudes que milloren el tracte amb els seus clients, que en la majoria dels casos és indignant, sobretot en les oficines de l’antiga CAM , actualment Banc de Sabadell.