El Grup Municipal de COMPROMÍS es va posicionar en la Comissió d’Urbanisme en contra de la instal·lació de noves antenes en el paratge de La Vella, En concret divendres passat va ser per a informar del projecte de millora de control centralitzat i telemando en la zona 4 d’explotació del paratge de La Vella.

Aquest projecte d’iniciativa de la mancomunitat de canals de Taibilla suposaria col·locar en el més alt de la nostra serra una nova caseta i una torre de comunicacions de deu metres amb quatre antenes. Sens dubte per a COMPROMÍS aquest tipus d’actuacions en la serra alta són d’un important impacte mitjà ambiental i paisatgístic que aquest Ajuntament no ha de permetre.

En principi el Govern Municipal ha proposat informar desfavorablement a aquesta petició la qual cosa compta amb el suport d’aquest Grup Municipal. No obstant açò en la pròpia Comissió el Portaveu municipal de COMPROMÍS va advertir de la necessitat de reforçar els informes i justificacions per a la seua denegació amb l’objecte que el Ministeri de Medi ambient així com la Consellería competent no autoritzen en cap cas aquestes instal·lacions, fent constar els diferents graus de protecció que actualment té la serra alta de Crevillent.

Al mateix temps, José Antonio Penalva, Portaveu de Comprimís en l’Ajuntament va afegir que ha de procedir-se a l’inventari de les antenes existents en la Vella i els seus titulars, amb la finalitat d’establir convenis o acords de desmantellament gradual d’aquestes antenes per a la millor protecció mediambiental i paisatgística del que considerem un dels nostres grans patrimonis naturals de Crevillent.