Des del Grup Municipal de Compromís considera inacceptable la intenció del Govern del PP de privatitzar la Mancomunitat de Canales del Taibilla.
Des de Compromís es recorda que aquesta entitat va ser creada fa més de 85 anys amb la finalitat de solucionar el proveïment d’aigua potable a una sèrie de poblacions importants de Múrcia i Alacant. Actualment, presta la seua vital funció de proveïment a altres 78 municipis i entitats del País Valencià, Regió de Múrcia i Castella-la Manxa.
Des de Compromís es rebutja la política de privatitzacions i retallades que des del partit Popular es realitza en els diferents sectors i serveis bàsics i estratègics que a més alguns casos són drets fonamentals consagrats per la Constitució.
Per a José Manuel Penalva, Portaveu Municipal de Compromís, la idea de privatitzar aquesta entitat és injustificable com moltes altres privatitzacions ja que actualment funciona bé i així està acreditat en nombroses certificacions de qualitat i eficiència. És evident que el PP tracta de donar una nova oportunitat de negoci lucratiu a determinades empreses.
Afig Penalva que l’experiència d’altres privatitzacions de sectors estratègics hauria de posar-nos en alerta. Estan servint perquè els ciutadans paguen més sense rebre més ni millor pels serveis privatitzats i a més estan servint com a negoci per a amics del Govern i refugi per a exministres i expresidents i excàrrecs públics així com a familiars i amics. Un exemple és el cas de Telefónica, Endesa o el propi Hospital Vinalopó.
Però no cal anar-se molt lluny, la privatització de la gestió de la xarxa d’aigua potable a Crevillent a les mans de Aguagest, suposa un clar exemple de com la gestió d’un servei bàsic que podria gestionar-se des de l’administració té com a conseqüència l’encariment del servei, i la indefensió dels ciutadans i del propi Ajuntament davant actuacions que són lesives per als ciutadans a causa de l’opacitat d’aquestes empreses privades.
Sens dubte la privatització de la Mancomunitat suposarà d’una banda l’increment del rebut de l’aigua als consumidors i d’altra banda quedarà sense la suficient garantia de control públic la recepció dels recursos hídrics necessaris, les inversions en qualitat de l’aigua ja que al final prevaldrà els interessos i beneficis empresarials.
Per tot açò aquest Grup ha presentat una moció per al pròxim ple perquè l’Ajuntament es manifeste de forma clara i rotunda contra les intencions del Govern de privatitzar la Mancomunitat de Canales del Taibilla i així ho faça arribar a través del nostre representant en el Consell d’Administració de l’Entitat.