La decisió del Govern del PP de no actualitzar les pensions és un atracament més als drets dels més necessitats en aquest cas, al col·lectiu més vulnerable de la societat, el dels jubilats.

El Govern ha decidit mitjançant Reial Decret Llei no revaloritzar les pensions per a l’any 2013 i no abonar als pensionistes la “paga” compensatòria per l’increment dels preus durant l’any 2012, l’indicador de l’IPC de novembre que s’usa per a l’actualització de les pensions és del 2,9 % i el Govern solament va a aplicar el 1%, la qual cosa suposa una pèrdua del poder adquisitiu per als pensionistes de l’1,9%.

Aquest nou incompliment del PP suposarà que als pensionistes se’ls privarà de mitjana 430 euros anuals d’una banda, mentre els pugen l’IVA i els altres impostos estatals i locals.
Compromís considera que amb aquesta decisió el Govern demostra una vegada més que no governa per al conjunt dels ciutadans, que no respecta els acords i la legislació de contingut social i que ve a sumar-se a les privatitzacions i a la resta de retallades i atacs als serveis públics.

Aquesta retallada tindrà com a conseqüència un major empobriment d’un important sector de la població, el de persones pensionistes i jubilades. Un sector amb un poder adquisitiu molt devaluat, i que està veient agreujada la seua situació, en haver de cobrir necessitats bàsiques de les famílies en situació de desocupació, sense prestacions, o amb prestacions molt baixes.

Cal recordar que a Crevillent a causa de l’alt nivell de desocupació (la més alta del País Valencià en municipis de més de 20 mil habitants) molts pensionistes han de mantenir a membres de la seua família per estar en atur. A açò se suma l’important increment dels impostos que el Govern Municipal del PP ha imposat per a enguany com ha sigut l’IBI en un 13%.